Žádné podnikání se neobejde bez zisku. Každé musí vynášet aspoň tolik, aby se vrátily do tohoto vložené prostředky a aby z toho obstojně vyžili všichni podnikající. Když je to tak, má smysl se podnikatelské aktivitě tohoto typu věnovat, zatímco když to nevynáší, je všechno jinak. A platí to pochopitelně i pro internetové podnikání, které se také neobejde bez dost vysokých příjmů. A když už tu jde o příjmy, je samozřejmě naprosto nezbytné mít tu zákazníky. Soukromé firmy nikdo nedotuje, ty jsou odkázané samy na sebe, a tedy i na své klienty, kteří tu utrácejí své peníze.
Jak shánějí zákazníky běžné provozovny, to víme. Chodíme přece kolem a vídáme tedy třeba jejich nabídky na výlohách nebo billboardech, stojanech nebo v propagačních a slevových letácích a dalších tiskovinách a podobně. Ale co podniky internetové, tedy ty, které nikde na ulici nepotkáme, které jsou činné ve virtuálním světě? Jak ty mají oslovit veřejnost?
Ani tyto naštěstí nejsou ztracené, i internetoví obchodníci mají možnost ovlivňovat přízeň, jíž se jim od internetové veřejnosti dostane. To ale s pomocí internetových vyhledávačů. Když je internetové vyhledávače prezentují tak, aby se jejich nabídky veřejnosti objevovaly přednostně, je to terno. A naopak – když něčí nabídka není mezi ostatními nabídkami na internetu k nalezení, úspěch se konat nebude.
A aby se něčí podnikatelský web ukazoval co největšímu počtu potenciálních klientů, kteří tu utratí dost peněz, přijde náramně vhod SEO specialista. Protože ten může pomáhat s optimalizací podnikatelských webů pro internetové vyhledávače, a čím lepší optimalizace se s jeho pomocí dosáhne, tím lepší jsou i dosahované ekonomické výsledky.
Takový specialista provede SEO audit, aby bylo zřejmé, co je na daném webu třeba vylepšit, přidat nebo naopak odstranit. A když se pak takové žádoucí změny i realizují, může být vyhráno.